Hogyan kerüld el a kóklereket?

Szerző: | aug 16, 2020 | 0 hozzászólás

Vállalkozóként az egyik legnehezebb dolog, hogy olyan embereket találj, akik tényleg megcsinálják azt, amit vállalnak. Gondolom ez egy alapvető elvárás lenne afelé az ember felé, aki megígért neked egy munkát. Beszéljünk itt webfejlesztőről, desingerről, programozóról, logókészítőről. Bármilyen szakmáról van szó, biztos, hogy több a kókler kamumelós, mint a tisztességes szakember, aki tényleg azt csinálja, amit megbeszéltetek. Ebben a cikkben leírom az egyik esetem, ami egy magát szakértőnek nevező emberrel esett meg. Tanulj belőle!

Tapasztalatból tanul az ember

Én magam is belefutottam rengeteg olyan emberbe, aki megígért mindent. Persze, meg tudom csinálni, hogyne tudnám, menni fog, majd jelentkezek. Ezek olyan mondatok, amelyek már előre kiverik nálam a biztosítékot. Komolyan már rosszul leszek, hisz ez már az első jele annak, hogy valaki nem biztos, hogy tényleg 100%-ban ért ahhoz, amit vállalt. Hogy honnan tudom? Gondolj csak bele. Ha megnézed, hogyan kommunikál az adott személy. Ha megnézed, hogy milyen referenciái vannak, már ha vannak neki egyáltalán.

Példának okáért

Vegyünk egy webfejlesztőt: nem rég esett meg velem egy olyan, hogy egy weboldal elkészítésére megkértem egy „marketingest”. Semmi extra nem lehet egy landing page elkészítésében, gondoltam én magamban, hiszen van néhány mutatószám, aminek meg kell felelni, és ha azok jók, akkor nincs is miért aggódni. Hát nem így lett, de gondolom, ezt már kitaláltad. A lényeg, hogy megkértem a faszit, hogy csináljon nekem egy weboldalt. Azt mondta, nem probléma, menni fog, gyors is lesz, még a szövegezést is megcsinálja. Ohh, nagyon király, gondoltam magamban, legalább azzal sem kell majd foglalkoznom.

EZ IS ÉRDEKELHET:  A népszerűség kulcsa

Nézzük meg a suszter cipőjét

Ekkor valahogy eszembe ötlött, hogy jobban szemügyre veszem már az ő oldalát, hiszen mégiscsak valamit elárul a szolgáltatásáról és a munkája minőségéről, hogyha elemzem a saját oldalát. Aki a sajátját sem tudja megcsinálni, az már régen rossz. El is kezdtem megnézni, hogy milyen. Igazából elég jónak tűnt, ami nálam azt jelenti, hogy minden a helyén volt, a főoldalon profi kép, üzleties kivitelben megnyerő szöveg. Igen ám, de ahogy haladtam lefelé, előjöttek a referenciák.

Na nekem igazából itt lett érdekes. Mondhatni, hogy nálam itt bukott meg a faszi. Két alapvető problémát találtam a referenciák résznél. Az egyik az volt, hogy a képek, vagyis a cégek logói, akikkel együtt dolgozott, nem különültek el az oldal hátteréről, volt olyan kép, amelyben a szöveg ugyanolyan fekete volt, mint az oldal, így igazából nem lehetette kivenni a cég nevét. Na nálam ez már azért is fura volt, mert azt gondoltam, hogy erre azért egy igényes webdesinger odafigyel, hogy helyesen választja meg az oldal, vagy legalább az egyes szekciók részeit. Olyan színt választ, ami a tartalomhoz illő. Nem válaszott, itt már volt nálam egy negatív pont.

EZ IS ÉRDEKELHET:  Miért rajongunk a macskákért?

A másik dolog az volt, amikor – ugyancsak ennél a résznél – nem voltak kattinthatóak a képek, magyarán nem tudtam megnézni, hogy konkrétan milyen munkát csinált. Most ha én bármilyen munkát elvégzek valakinek, akkor ha már kitettem a logóját, csak beszúrok alá egy linket nem? Ezzel is mutatván, hogy én milyen munkát végeztem az adott cégnek. Pláne, hogyha mondjuk weboldalról van szó. Kézzel-lábbal mutogatnám az oldalt, hogy mennyire jó vagyok.

Nem élt a lehetőséggel

Ő valamiért nem akarta mutogatni, és ez nekem itt kezdett nagyon gyanússá válni. Kíváncsi voltam azért, hogy milyen munkái vannak, így amelyik céget ki tudtam olvasni a referenciák közül, egyesével elkezdtem megkeresni a Google-ben. A furcsa az volt, hogy nem igazán találtam egyikről sem semmit. Egy honlapcímet találtam, ami egy régi atw-s honlapra vitt át, amin nem volt semmi. Itt volt az, hogy jó, akkor erre a szolgáltatásra egyáltalán nincs szükségem, mert egyáltalán nem biztos, hogy a szolgáltató tudja garantálni a munka elvégzését.

Tanulság

Ebből a történetből az a tanulság, hogy mindig meg kell nézni, hogy az adott szolgáltatónak milyen honlapja van, és mindig meg kell nézni a referenciákat, mert azok mindent elárulnak az adott szolgáltató munkájának a minőségéről.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.