Nincs időd edzőterembe menni?

Szerző: | aug 29, 2020 | 0 hozzászólás

Kicsiny hazánkban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás problémája. Szó szerint! Egyre többen hordoznak magukkal nap mint nap pluszkilókat, és egyre kevesebben élnek aktív életet.

Mi lehet ennek az oka?

Legegyszerűbb lenne mindenért a lustaságot hibáztatni. És részben igazunk is lenne, mert a TV előtti tespedés és a számítógép előtt való görnyedés a legtöbb háztartásban már mindennapi gyakorlattá vált. Nem szeretnék senki fölött pálcát törni, rám is ugyanúgy igaz ez, sajnos.

Beszéljünk viszont azokról is, akiknek annyi a tennivalójuk a hétköznapi rohanásban, hogy egyszerűen nem érnek rá nemhogy órákat az edzőteremben tölteni, de még TV-t nézni sem! Ez sajnos nem feltétlenül jelenti azt, hogy egész nap mozgásban vannak, inkább kell egy asztal fölé hajolva körmölniük, vagy a billentyűzeten zongorázniuk hosszú órákon keresztül.

A napi rendszeres fizikai aktivitás pedig elengedhetetlen az egészségünk megőrzésében, ha hosszú távon elhanyagoljuk, vagy egyéb elfoglaltságok miatt mellőzzük, az később fájdalmas következményekkel járhat.

Amateur Hub fotója a Pexels oldalon

Hogyan maradj mozgásban?

Az „edzés” szó hallatán ami a legtöbb embernek az eszébe jut, az a végtelenségig tartó súlyemelgetés vagy egyéb megerőltető és masszív izzadással járó tevékenységek. Pedig a napi mozgásadagodat akár egyszerű és fájdalommentes módon is növelheted!

EZ IS ÉRDEKELHET:  Ne utálkozz, ne mérgelődj!

Nem célravezető olyan mozgásformákat magadra erőltetned, amelyeket egyébként ki nem állhatsz, mert rövid időn belül valószínűleg úgyis felhagysz majd velük. Miért lenne kötelező a félmaratonra készülnöd, ha már a futás gondolatától is összeszorul a gyomrod? Vagy beiratkozni egy úszástanfolyamra, ha félsz a mély víztől?

Keresd meg inkább, milyen mozgásformákat tudsz tartósan beépíteni a mindennapjaidba! Találd meg, melyek azok a tevékenységek, amelyek fizikai aktivitással járnak, és örömet okoznak neked (vagy legalábbis nem jön rád a sírás tőlük)!

Guduru Ajay bhargav fotója a Pexels oldaláról

Kis lépések

Ha régóta hanyagolod a mozgást, kezdd kis lépéssekkel, apránként szoktasd rá a tested az aktivitásra! Hidd el, az izmaid egy idő után egyre többet akarnak majd, míg egyszer csak azon kapod magad, hogy hiányzik az előző nap kihagyott edzés!

1. Közlekedés

Félre az autóval! Ha lehetőséged van rá, és az időjárás is megengedi, válaszd inkább a kerékpárt vagy sétálj! Nagyobb városokban egyébként is gyorsabban és könnyebben el lehet jutni egyik pontból a másikba, ha autó helyett a biciklidre pattansz. Ha a kerékpár és a séta nem opció, már az is haladás lehet, ha a kocsiddal direkt nem a bevásárlóközpont ajtaja előtt parkolsz, hanem kicsit messzebb, hogy így egy kis sétára rávedd magad.

EZ IS ÉRDEKELHET:  Hogyan kerüld el a kóklereket?

Mindig használd a lépcsőket a lift helyett! Ha egy tízemeletes ház tizedik emeletén laksz, akkor persze ez nem olyan könnyű, de még mindig kipróbálhatod, milyen, ha csak az ötödik emeletig liftezel, aztán sétálsz.

2. Munka a ház körül

A házimunkára és a ház körüli teendőkre tekints úgy, mint egy edzésre! Ha jobban belegondolunk, porszívózás, fűnyírás vagy egy kiadós portörlés után is lehet izomláza az embernek. Ezekkel a tevékenységekkel is kalóriákat égetsz, erősíted az izmaidat és növeled az állóképességed.

Ulrike Mai képe a Pixabay -en.

3. Sport – csak lazán!

Nem előírás egyből heti öt-hat órát mindenképpen az edzőteremben tölteni. Kezdésnek bőven elég, ha napi 15-20 percet a mozgásnak szentelsz – ez pedig igazán nem sok idő!

Sétálj, fuss, biciklizz pár háztömbnyi távolságba, keress tornavideókat a neten, sajátíts el néhány jógagyakorlatot vagy táncolj! Töltsd el ezt a 15-20 percet olyan tevékenységgel, amely nemcsak a tagjaidat mozgatja meg, hanem boldogságot okoz, és a fejedből is kiszellőzteti a nyomasztó gondolatokat!

Alexandr Ivanov képe a Pixabay -en.

Egy a lényeg: maradj mozgásban!


A kiemelt kép forrása: Pixabay képe a Pexels oldalon

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.